Hanna Fona Hanna Fona
710
BLOG

Dlaczego PiS obraził się na debaty?

Hanna Fona Hanna Fona Polityka Obserwuj notkę 29

PiS jako jedyny nie pójdzie na serie pięciu debat. Olewa możliwość bezpłatnej reklamy i pozyskania części niezdecydowanej. Czy to buta? Celowanie tylko w twardy elektorat, a jak jesteś nie znami, to przeciw nam?

Co to jest debata na "własnym terytorium" w Centrum Programowym PiS? A dlaczego niby nie w siedzibie SLD, Leppera, a może Palikota? Skąd to stawianie nierealnego i bezsensownego ultimatum?  i kto odpowiada za taki osobliwy plan wyborczy?

To brak szacunku dla wyborców.

Swiadoma odmowa debatowania to minus dla PiS. To znak, że partia ta obraża się za byle co, i nie stara grać z innymi. A na debatach mogłaby pięknie zagrać przeciw PO. Co zyskuje? Jeszcze gorszy obraz medialny. Co traci? Potencjalnych wyborców. Co umacnia? Przeciwników, którzy zawsze będą mogli powiedzieć, że PiS to piesek co dużo szczeka, a potem ucieka z podkulonym ogonem.

Nie rozumiem tego, nie mieści sie w mojej logice. Może to kwestia charakteru. Ja zawsze lubiłam rozmawiać z osobami o odmiennychj poglądach, jestem ich ciekawa, lubię się spierać, nigdy się nie obrażam, nawet jak mnie ktoś obrazi. Co więcej, staram się być wtedy nawet milsza, bo wiem, że taka odpowiedź dekoncentruje wroga bardziej niż atak nienawiści.

PiS jest bardzo medialnie atakowany i poszkodowany. Możliwe że lata manipulacji odcisnęły swoje piętno, możliwe, że czują siuę wykluczeni z mainstreamu (w mediach co najmniej) i z debaty publicznej. Dlatego jej odmawiają. Ale w polityce nie ma miejsca dla ludzi, którzy nie umieją rozmawiać. Jestem pewna, że PiS umie, dlaczego się więc odwraca, stawia bezsensowne warunki? Nie umie nigdy przeprosić?

To przykre, bo kibicuje wielu ideam PiSu, ale szopka odprawiana z "nie pójdę na debatę, jestem obrażony", to jakiś ponury żart. I to taki policzek dla zwolenników. PiS nie chce zetrzeć się w walce, i ją wygrać, pokazać tym, którzy wierzą w medialną papkę, że nie wszystko jest idealne. Dlaczego?

Czy oni nie chcą wygrać, bo dostaną w spadku wielki kryzys, państwo w rozpadzie, bezrobocie - i potem to oni będą obwijani za efekt rządów PO?

A może po prostu są obrażeni na cały świat, i nie umieją patrzeć inaczej jak przez okulary ofiary?

Hanna Fona
O mnie Hanna Fona

Nie lubię mediów, i dlatego zaczytuję się w gazetach od rana do nocy. Czytam Wyborcza, Rzepę, Uważam, Newsweek, Politykę, Wprost, wpolityce.pl, niezależna.pl. Od prawa do lewa. Niektóre z nich powodują u mnie agresję. Inne wściekłość. Lubię pisać, czasem mi za to płacono. Ale już nikt płacić nie chce, więc postanowiłam to robić charytatywnie.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka